Subject: Laevade kategooriad ja tegelik olukord meditsiiniabi ja varustuse korraldamise vaatest
From: "Leena Kalle" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Fri, 17 May 2024 12:35:34 +0300

Tere

Pöördun Sotsiaalministeeriumi tervisesüsteemi arendamise osakonnast.

Oleme kaardistamas muutmist vajavaid nõudeid tervise- ja tööministri
määruses nr 50 „Meditsiiniabi korraldamise nõuded laeval ja laeval nõutava
meditsiinivarustuse loetelu
<https://www.riigiteataja.ee/akt/129072014004?leiaKehtiv> “.

Meieni on jõudnud murekoht, et Riigilaevastikku kuuluvad laevad, mis
kuuluvad kõrgemasse kategooriasse, kus samas meeskond on kaheliikmeline
ning sõidetakse kalda lähistel, peavad just kategooria tõttu täitma
kõrgemaid meditsiinivarustuse olemasolu nõudeid. Praktikas aga sellisel
tasemel ravimeid ei vajata, need aeguvad ja ostetakse taas uued, et
lihtsalt nõuetele vastata.

Mõistmaks probleemi ulatust soovin vastust järgmistele küsimustele:

*	Kui palju on Eestis registris laevu, mis vajaksid erandit
meditsiiniabi korraldamise ja varustuse osas (ehk siis laev ise kuulub
kõrgemasse kategooriasse, kuid vajab madalamaid nõudeid)?
*	Kui erisus antakse, siis kui pikalt peaks see kestma (ehk siis kas
laevade kategooria määramistel on ka ajalist vm limiiti)?
*	Kas sarnaseid probleeme on ka teistes riikides, näiteks Soome ja
Rootsi ning mis lahendusi on seal sellele leitud või kuidas lähiriikides
praktika toimib?

Loodan, et saate abiks olla küsimuste vastamisel.

Ootan vastust hiljemalt 31.05.2024.

Heade soovidega

Leena Kalle
Nõunik | Tervisesüsteemi arendamise osakond
+372 5914 3820 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Sotsiaalministeerium
Suur-Ameerika 1 | 10122 Tallinn
626 9301 |  <http://www.sm.ee/et> http://www.sm.ee